Virágom-virágom

Virágom-virágom

Virágültetés otthon/erkélyen

2019. április 26. - Bettynusz

Azt biztosan mind tudjátok, hogy a legtöbb virágot tavasszal érdemes ültetni. (Természetesen vannak kivételek).

Az előző cikkemben meséltem Nektek arról, hogy kezdőként milyen virágokat érdemes erkélyre ültetni. Én például tavaly tavasszal petúnia és muskátli hajtásokat vásároltam.

Ha megvettél már mindent, akkor javaslom, hogy az erkélyen kezd meg az ültetést (lehetőleg fényes nappal, mert sötétben már nem sokat látsz :D ). Seprűt, lapátot (esetleg kis nylon kesztyűt) készíts be, ha nem az egész erkélyedet szánod virágültetésre. :D

Ládákat, virágcserepeket töltsd fel feléig/háromnegyedéig virágfölddel, és csinálj mélyedést a földbe, ahová a hajtást egyben a jelenlegi földjével együtt be tudod helyezni, végül a tetejére tegyél még földet, hogy szép egyenletesen betakarja.

Ha ládában ültetsz, hagyj közöttük legalább 15-20 cm-t, de általában rá is van írva a dobozára, hogy melyik virágnál mennyi távolság szükséges közöttük. Nem kell a példámat követni, de én ezzel annyira nem foglalkoztam, érzésre rakosgattam és össze is mixeltem a 2 típust, tehát egy ládába egymás mellé raktam mindkettőből. (Ettől sokan óva intettek, hogy a muskátli el fogja nyomni a petúniát, de vállalkozószellemű kedvemben voltam.) Mutatom képen :)20190425_190337.jpg
Nos, az a jó hírem van, hogy gyönyörűek voltak együtt, nem taszított ki senki senkit a ringből. :) Az igaz, hogy így 1 év elteltével a muskátlik megnyúltak, viszont már csak övéké az egész föld, hisz a petúnia csak egynyári növény, tehát az ősz végével átadták a helyüket.

Ha megvagy az ültetéssel, locsold meg a földet kicsit, érdemes pár napig állni hagyni a csapvizet és azzal locsolgatni, de ha van rá lehetőséged, esővizet adj nekik, azt mondják jobban szeretik :D

A bónusz, ha néha keversz bele nekik virágtápoldatot (nyáron nem kell túltolni egyébként, télen van rá nagyobb szükség), de tapasztalataim alapján csodákra képes. :)

 A következő képen látni fogtok egy sárga virágot is, róla nem meséltem, ő büdöske. Ő rá azért voltam büszke, mert hirtelen felindulásból vettem virágmagokat, beleszórtam a földbe és arról neveltem. :) Azt hittem ki sem fog bújni, viszont úgy gondolta, hogy ne legyen igazam és szépen virágzott itt nekem. :)
Tehát egy előtte, utána képpel zárom soraimat.

Sok szép virágot kívánok Nektek is!

20180724_205520.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://viragom.blog.hu/api/trackback/id/tr9514786330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása